Friday, July 22, 2011

Alhamdulillah...

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera,

Kenapa tajuk catatan aku hari ini Alhamdulillah? kerana sesungguhnya pada saat ini aku amat bersyukur kepada Allah kerana dgn limpah kurniaNya, ayah aku selamat menjalani operation. m...ape nama operationnye pun aku tak tahu, ayah aku explain  byk kali pun aku tak phm (sbb tuh aku tak amik subjek bio dulu masa SPM), yg pasti ayah aku dimasukkan sejenis ubat ke dalam badannya untuk mencairkan darah dan blok di jantung (erk...mmg lay man term betul)

Memula pagi tadi masa nak dtg melawat ayah aku, mmg gabra giler aku..sbbnye aku ni mmg cepat sedih skit, agi2 kalo melibatkan family...dulu adik aku kene minor operate nak buang gigi pun aku dah suspen...tp alhamdulillah, pagi tadi pas operation, ayah aku dah ok..awal2 tuh je lemah, tp ptgnye dah ok...ayah aku kate badannye makin ringan, cergas, and rasa nak ckp je..hehehe..mudah2an biarlah ia berkekalan..amin..

dan rasa syukur ku juga panjatkan kpd Allah sbb setelah sekian lama arini kami sekeluarga dpt berkumpul bersama...yelah, mana taknye..abg ku dah berkahwin, adik ku yg sorg kerja shift, adik ku yg sorg agi dulu belajar kat melaka tp skrg dah abis n aru stat keje, sorg agi plak blaja agi kat u, kat umah cuma ade aku, adik ku yg bongsu and tak lupa my parents..so bile dpt berkumpul bersama, aku mmg suka belanja famili ku mkn..and ape agi, adik2 ku akan cari menu yg paling mahal and order..nasib baik lah bkn selalu kami dpt berkumpul bersama, kalo tak...hehehe...

mm...mcm dah panjang je coretan aku kali ni..kang kalo panjang sgt, leh jadi cerpen lah plak..so baik aku stop menaip skrg..insya Allah, aku akan menaip agi, mencoret sesuatu yg ingin ku kenang selagi...ada blog ku ini..hehehe

ek eh..lupe plak nak ending kan coretan dgn renungan utk kali ni...

Daripada Abu Hurairah r.a., Nabi SAW bersabda yang bermaksud:
"Siapa yang tidak berterima kasih kepada manusia, ia tidak bersyukur kepada Allah."
(Riwayat al-Tarmizi)

Wassalam...

No comments:

Post a Comment